Wakacje w Bułgarii 2016

Kilka dni temu wróciliśmy z mężem z Bułgarii. Opiszę Wam kilka wrażeń z naszej podróży poślubnej, a jednocześnie wakacji 😉

Na początek kilka słów o Bułgarii

wakacje w Bułgarii

Bułgaria to państwo położone w południowo – wschodniej Europie na Bałkanach z dostępem do Morza Czarnego. Jest ona bardzo popularnym kierunkiem turystycznym od wielu lat. Obecnie jest jednym z najmodniejszych kurortów wypoczynkowych. Najpopularniejszymi kurortami Riwiery Bułgarskiej są: Złote Piaski, Słoneczny Brzeg, Albena, Św. Konstantyn i Elena, Nessebar, Pomorie, Sozopol. Kraj ten jest bardzo różnorodny krajobrazowo, są tu masywne łańcuchy górskie, jeziora, równiny, złote plaże z krystalicznie czystą wodą. Ponadto znajdziemy tu wiele zabytków, cerkwi i meczetów.  My nasze wakacje spędziliśmy dokładnie w Słonecznym Brzegu.

Słoneczny Brzeg to pełen atrakcji kurort położony w południowej części Riwiery Morza Czarnego. Plaża przypomina półksiężyc i jest osłonięta wydmami. Około 2 km od Słonecznego Brzegu położone jest na skalistym półwyspie starożytne miasteczko Nessebar. Miasto wpisane jest na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO.

Nasza wyprawa

Naszą wycieczkę wykupiliśmy w Biurze Podróży Itaka. Wylot był z Warszawy, jak to zwykle bywa, był opóźniony, ale tylko godzinę ;). Lot do Burgas trwał 2 godziny. Po przylocie na miejsce okazało się, że nie ma dla nas miejsca w hotelu, w którym wykupiliśmy nocleg, więc zakwaterowano nas w innym hotelu o tym samym standardzie.  W ramach rekompensaty dostaliśmy wycieczkę na „bułgarski wieczór”, czyli wycieczka na bułgarską wieś, do restauracji, gdzie czekać na nas będzie kolacja i widowisko folkowe oraz tańce z ogniem, a także chodzenie po rozżarzonych węglach.

Hotel miał 4 gwiazdki, jak zdecydowana większość w Słonecznym Brzegu. Ale naprawdę nie wiem za co oni dostają te gwiazdki 😛 Widocznie takie są bułgarskie standardy. Pokój w hotelu był duży z balkonem i dużą łazienką, oraz lodówką i TV oraz klimatyzacją i to na tyle zalet. Wyposażenie raczej ubogie, ale ja nie narzekałam, gdyż nie przyjechałam tam, aby siedzieć w hotelu.

Wykupiliśmy opcję All inclusive, którą bardzo polecam. Jest to duże ułatwienie, nie traci się czasu na poszukiwania restauracji, w których można coś zjeść. Chociaż samo jedzenie pozostawia wiele do życzenia. Na początku przez 2 dni było ok, ale z dnia na dzień coraz gorsze. Akurat mi w kwestii jedzenia trudno mi dogodzić, niestety jestem bardzo wybredna :). Więc stwierdzę, że można się najeść, ale jest to byle jakie jedzenie. Za to można naprawdę dużo popić ;).  Barmani w barze w hotelu naprawdę nie żałują alkoholu, zamawiając drinka często wlewają więcej wódki niż napoju.

Położenie.

Jeżeli chodzi o położenie hotelu, okazało się dużo lepsze niż w tym, w którym mieliśmy być. Do plaży szło się ok. 5 minut, także bardzo blisko. Z tej części plaży mieliśmy blisko do Nessebaru, ok. 2 km. Plaża z czystym piaskiem, zejście do morza bardzo łagodne, Morze Czarne czyste i w miarę ciepłe jak na czerwiec. Była możliwość wypożyczenia leżaków i parasoli na plaży, lecz jest to mało opłacalne, gdyż wbrew pozorom nie wychodzi to tak tanio. Zdecydowanie lepiej kupić własny parasol i my tak właśnie zrobiliśmy :).

Pogoda.

Jeżeli chodzi o pogodę, to pogoda naprawdę jest super, każdego dnia już od rana świeci słońce, morze ciepłe i nie ma tego wiatru zimnego co nad Bałtykiem. Biura podróży na miejscu oferują lokalne wycieczki m.in. „bułgarski wieczór”, „ jeep safari”, „Istambuł” , „Nessebar” „Varna delfinarium” oraz inne. My z racji pomyłki biura podróży byliśmy na „bułgarskim wieczorze” i szczerze stwierdzam, że za takie pieniądze nie warto tam jechać (52 BGN czyli jakieś 27 EURO). Po dojechaniu do wsi Bata w karczmie dostaliśmy kolacje z dwóch dań oraz na przywitanie Rakije ich lokalny trunek, można też było spróbować wina domowego-bez ograniczeń. Poza tym była prezentacja muzyki i strojów ludowych oraz taniec na rozżarzonych węglach. Najlepsza z tej wycieczki była Rakija :).

Jeżeli jesteśmy w Słonecznym Brzegu warto wybrać się do Nessebaru, my zrobiliśmy sobie spacer wzdłuż morza, szliśmy ok. 40 minut. Nessebar to bardzo urokliwe pełne zabytków, miasteczko położone na półwyspie. Możemy kupić tam wiele pamiątek, jest bardzo dużo małych sklepików. Oczywiście należy kupić sobie na pamiątkę produkt z domieszką róży. W każdym sklepie możemy dostać dosłownie wszystko – począwszy od olejku w czystej postaci poprzez kremy, mydła toniki, balsamy, perfumy, słodycze, oraz alkohole na bazie róży.

wakacje w Bułgarii

Podsumowując nasz wyjazd, zamiana hotelu wyszła nam raczej na dobre. Jesteśmy bardzo zadowoleni, opaleni i wypoczęci. Bułgaria to świetny pomysł na spędzenie wakacji, głównie ze względu na piękną pogodę, której trudno szukać nad Bałtykiem. Wiadomo, że nie wszystko było tak jak się spodziewałam, ale ogólnie było fajnie i z pewnością tam jeszcze wrócimy, bo naprawdę warto 🙂

Justa 2016

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)